Aminteam într-un articol precedent, despre firma Red Chili şi fondatorul ei, Stefan Glowacz.
Pentru că această firmă germană de espadrile tocmai şi-a făcut intrarea pe piaţa românească de echipament de munte şi alpinism, fiind reprezentată de magazinul Rucksack, m-am decis să public în rândurile de mai jos, povestea ei…
Asta pentru că astăzi, în condiţiile unei economii de piaţă tot mai monopolizate de companii gigant, interesate doar de vânzări şi cifre de afaceri, sunt tot mai puţine firme care păstrează legătura directă între ei – ca producători de echipament şi iubitorii alpinismului – utilizatorii finali.
Iar eu prefer să folosesc la muncă şi în timpul liber, echipamentul produs (şi testat!) de alţii ca mine şi nu de un comerciant care urmăreşte doar să vândă şi atât!
Red Chili este una din aceste firme mici, alături de căţărători!
Ca unul care s-a căţărat ani de zile cu un ham cusut manual de mine însumi şi am mers pe munte cu rucsac croit dintr-o fostă geantă de voiaj, îmi place să citesc şi să aflu cum au pornit alţii, micile firme de echipament devenite apoi „elită”.
Povestea Red Chili, spusă chiar de unul dintre fondatori, Stefan Glowacz, o puteţi citi în continuare…
===============
„Soarele tocmai apunea când am atins platoul vârfului El Capitan, epuizaţi şi obosiţi, după ce am reuşit să urcăm într-o singură zi, faţa vestică.
Picioarele ne ardeau de durere, datorită espadrilelor prea mici pe care trebuia să le purtăm. Atunci am avut un fel de viziune! Am văzut o pereche de espadrile… espadrile care se potrivesc perfect şi sunt atât de comode încât şi după 20 de lungimi de coardă sau după o jumătate de zi de bouldering, nimic nu ne doare! Totul este doar plăcere şi căţărare pură.
Imaginea a dispărut, dar noi am realizat că trebuia să facem ceva.
În acea perioadă, împreună cu Uwe distribuiam în Germania o firmă spaniolă de espadrile. Dar eram dezamăgiţi şi frustraţi datorită problemelor cu livrările întârziate permanent şi a insatisfacţiei clienţilor.
Într-una din aceste seri în care ne înecam amărăciunea cu vin roşu Rioja, acasă la Uwe, am avut iarăşi o viziune. Muzica celor de la Red Chili Peppers era la maxim… „De ce naiba nu ne apucăm noi să ne producem propriile espadrile? Cine ştie mai bine despre nevoile unui căţărător decât căţărătorii?! Tu eşti un geniu în vânzări iar eu ştiu cum să fac o pereche de espadrile!”
Am început să scriem pe hârtie ideile noastre şi a doua zi dimineaţă, primul lucru pe care l-am văzut scris pe hârtia pătată cu vin roşu au fost două cuvinte: „Red Chili”. Ştiam ce aveam de făcut!
Doi ani mai târziu, prima pereche de espadrile Red Chili a fost lansată pe piaţă. Eram foarte mândri de ceea ce realizasem atunci! Ca şi acum!
În scurt timp, Red Chili a devenit un brand cunoscut şi bine poziţionat în zona de top a espadrilelor pentru căţărare. Uwe încă este „forţa” din spatele marketingului şi a vânzărilor noastre, în timp ce eu sunt principalul tester şi creierul noilor produse.
Între timp, Red Chili a împlinit 10 ani. Am acumulat o mulţime de experienţă pe piaţă.
Şi pentru că suntem o firmă de căţărători pentru căţărători, ne-am unit forţele cu alţii la fel de pasionaţi ca noi: britanicii de la faimoasa Wild Country. Astfel, suntem şi mai motivaţi să producem espadrilele perfecte pentru toată lumea!
Pentru că cine altcineva decât noi, căţărătorii, ar putea să facă mai bine această treabă?!” (Stefan Glowacz).
Ultimul model de espadrilă lansat pe piaţă (2010), adresat căţărătorilor de top, este Matador. În echipa care l-a conceput, regăsim un alt căţărător faimos, dintr-o generaţie ceva mai tânără: Andreas Bindhammer.
Comentarii recente